Naam:
Kunstenaar:
Jaar:
Medium:
Reeks:
Afmetingen:
Kader:
Tirage:
Dit werk refereert naar de Madonna omringd door serafijnen en cherubijnen (ca. 1450) van Jean Fouquet. Het mag met recht en rede de Mona Lisa van het KMSKA genoemd worden. Het spreekt tot de verbeelding en is als het ware hedendaagse kunst, zo echt.
Mijn interpretatie brengt de Madonna als Mickey, met een menselijk vrouwenlichaam dat niet beschaamd is om beide borsten te tonen, gecombineerd met fotorealistische beeldvorming van het onbevlekt ontvangen kind, moederlijk en liefdevol omarmd door maagdelijk wit.
Rondom de koninklijke gewaden, juwelen en edelstenen die de belangrijkheid van de figuren weergeven, zweven engelen en duivels… Een symboliek voor onze voorouders die ons goede en soms kwade genen meegaven. Net zoals raadgevers waar we van leren… want niets is alleen van jezelf, alles ontstaat in de conversatie. Net zoals bij het originele werk is de Franse driekleur de basis van het kleurenpalet, al bestond die toen nog niet.