Naam:
Meske
Kunstenaar:
Carlo van Tichelen
Jaar:
2024
Medium:
Art Printing on Light Paneled Plexi Illusion
Reeks:
Brand Promise
Afmetingen:
60 x 60 cm
Kader:
Zwart Aluminium
Tirage:
4+2 e.a.
Gillette‘s slogan “The Best a Man Can Get” geeft een boost aan het zelfvertrouwen van mannen. Hoewel deze slogan inmiddels is afgezwakt naar de “The Best a Man Can Be”. Het werk neemt je mee naar de Art Nouveau van begin 1900, toen ook de eerste Gillette Blades werden ontwikkeld. Niet veel later werd ook het scheermesje voor dames geïntroduceerd en werden hun okselharen massaal geschoren… Het meske voor een meske. Of “The Best a Man Can Get.“
Op de markt gebracht als een mannelijk luxeproduct voor een prijs die overeenkomt met een halve week werken… Maar het overtrof alle verkooprecords.
Het werk eert de sfeer van indirect licht, goud, glitter en flapper kleding, waarin benen en oksels gezien mochten worden en juwelen het lichaam sierden.